Liberatory ethics, education, paedeia and democracy. Experiences of the U.S. educational system /
The liberatory effect of democratic ethics, following the introduction of the institutions of an inclusive democracy, is the necessary condition for paedeia. In turn, Paedeia is the sufficient condition for the development of a self-questioning democratic consciousness of autonomous individuals. The...
Autor principal: | Sargis, John, |
---|---|
Formato: | Analítica |
Idioma: | English |
Fecha de publicación: |
Quilmes, Argentina :
Universidad Nacional de Quilmes,
2004.
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://recursos.uloyola.es/login?url=https://accedys.uloyola.es:8443/accedix0/sitios/ebook.php?id=20876 |
Ejemplares similares
-
¿Democracia a pesar de todo?. Evaluación del pasado económico, expectativas futuras y preferencia por un gobierno democrático en Argentina /
por: Sarsfield, Rodolfo,
Fecha de publicación: (2004) -
Régimen político y política exterior en Argentina. El caso del primer gobierno de Carlos Menem (1989-1995) /
por: Stuhldreher, Amalia,
Fecha de publicación: (2003) -
The project of inclusive democracy : no longer a toddler /
por: Gezerlis, Alexandros,
Fecha de publicación: (2004) -
Inclusive democracy and its prospects /
por: Freeman, David,
Fecha de publicación: (2004) -
The transititonal strategy of the inclusive democracy project /
por: Fotopoulos, Takis,
Fecha de publicación: (2004)