Descubriendo a Valle-Inclán

ppreciate the distorted grotesque and absurd reality. The third work comes to hand of Yolanda Arencibia, where relates to Valle-Inclán and Pérez Galdós. In a first approach, she intends to show the difference between Galdós and Valle-Inclán’s temperament: a shy, discreet and modest Galdós, fac...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Pascua Febles, Isabel
Otros autores: Luján Henríquez, José Antonio, Arencibia Santana, Yolanda, Contán Valverde, Sergio, González, José Manuel
Formato: eBook
Idioma:Spanish
Fecha de publicación: Spain Servicio de Publicaciones y Difusión Científica de la ULPGC 2013
Edición:1
Materias:
Acceso en línea:Texto completo en Odilo
LEADER 027200a a2000445 4500
001 Odilo00051189
003
005 20170327103108.0
006
007
008
020 |a 9788490420706 
037 |f Electronic book text 
037 |b Servicio de Publicaciones y Difusión Científica de la ULPGC  |n In stock 
041 |a spa 
044 |c ES 
090 |l https://covers.odilo.io/public/Descubriendo_a_Valle_Incl_n/cover_original_519~1.jpg 
099 |h https://covers.odilo.io/public/Descubriendo_a_Valle_Incl_n/cover_resized519~1.jpg 
100 |a Pascua Febles, Isabel 
245 |a Descubriendo a Valle-Inclán 
246 |a Descubriendo a Valle-Inclán 
250 |a 1 
256 |a PDF 
260 |a Spain  |b Servicio de Publicaciones y Difusión Científica de la ULPGC  |c 2013 
264 |c 20130723 
300 |a 1  |f piece 
300 |b Illustrations, color: 10 illustrations 
300 |b Halftones, unspecified: 0 illustrations 
365 |a 04  |b 6.00  |c EUR  |h 7.26  |j ES 
505 |a PRÓLOGO (10.1400/210134) PONENCIAS Tres calas en la obra de Valle-Inclán (10.1400/210135) Más allá de Luces de bohemia: Valle-Inclán y Dorio de Gádex (10.1400/210136) Valle-Inclán y Pérez Galdós (10.1400/210137) Del esteticismo al compromiso: Bardem Lee a Valle-Inclán (10.1400/210138) Sobre los autores (10.1400/210139) Actividades paralelas (10.1400/210140) Dossier de prensa (10.1400/210141) 
520 |a ppreciate the distorted grotesque and absurd reality. The third work comes to hand of Yolanda Arencibia, where relates to Valle-Inclán and Pérez Galdós. In a first approach, she intends to show the difference between Galdós and Valle-Inclán’s temperament: a shy, discreet and modest Galdós, facing an open-minded, somewhat exhibitionist, sneering personality and bohemian tendencies. Lastly, the essay from José Manual González collects the aestheticism and commitment: Bardem reads Valle-Inclán, who analyses from the cinematic perspective. González affirms Valle-Inclán’s interest in cinema and the connection of his prose and drama, especially Esperpento, with cinematic forms: "the writer believes in the cinema." However, adaptations of his works to the big screen has not been satisfactory as well as public acceptance or specialized reviews. 
521 |a General/trade 
540 |a 01  |b WORLD 
650 |a Literatura: historia y crítica 
700 |a Luján Henríquez, José Antonio 
700 |a Arencibia Santana, Yolanda 
700 |a Contán Valverde, Sergio 
700 |a González, José Manuel 
856 |z Texto completo en Odilo  |u https://uloyola.odilotk.es/opac?id=00051189 
960 |a Spain  |c 2013