Leaving the teaching profession : examining the role of social support, engagement and emotional intelligence in teachers' intentions to quit /
The study aimed to test mediator and moderator factors in the relationship between workplace social support (i.e., perceived support from colleagues and supervisors) and intentions to quit in a sample of teaching professionals. Specifically, utilizing job-demands-resources theory to focus on social...
Autor principal: | Mérida-López, Sergio, |
---|---|
Otros autores: | Sánchez-Gómez, Martín,, Extremera, Natalio, |
Formato: | Analítica |
Idioma: | English |
Fecha de publicación: |
[Madrid] :
Colegio Oficial de Psicólogos de Madrid,
2020.
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://recursos.uloyola.es/login?url=https://accedys.uloyola.es:8443/accedix0/sitios/ebook.php?id=143949 |
Ejemplares similares
-
Apoyo social y sindrome de quemarse en el trabajo o burnout: una revisión = Social support and burnout syndrome: a review /
por: Aranda Beltrán, Carolina,
Fecha de publicación: (2004) -
Apoyo social en relación al tratamiento de las personas con SIDA /
por: Rizo Curiel, Genoveva,
Fecha de publicación: (2002) -
La gestión cultural en la era digital /
Fecha de publicación: (2022) -
Aggregate perceptions of intrateam conflict and individual team member perceptions of team psychological contract breach : The moderating role of individual team member perceptions of team support /
por: Cruz, Kevin S.,
Fecha de publicación: (2020) -
La representación de la ciudad en la sociedad contemporánea /
Fecha de publicación: (2022)