Physics for game developers : science, math, and code for realistic effects / David M. Bourg, Bryan Bywalec

If you want to enrich your game's experience with physics-based realism, the expanded edition of this classic book details physics principles applicable to game development. You'll learn about collisions, explosions, sound, projectiles, and other effects used in games on Wii, PlayStation,...

Descripción completa

Autor principal: Bourg, David M.
Otros autores: Bywalec, Bryan
Formato: eBook
Publicación: Sebastopol, CA : O'Reilly Media, 2013
Descripción física: 1 recurso en línea
Clasificación CDU: 004.928
681.3
Tipo de contenido: Texto (visual)
Tipo de medio: electrónico
Tipo de soporte: volumen
recurso en línea
Sumario: If you want to enrich your game's experience with physics-based realism, the expanded edition of this classic book details physics principles applicable to game development. You'll learn about collisions, explosions, sound, projectiles, and other effects used in games on Wii, PlayStation, Xbox, smartphones, and tablets.
Colección: Libros electrónicos en Ebscohost
Colección de libros electrónicos de ULoyola
Materias:
Cursos: Grado en Ingeniería Informática y Tecnologías Virtuales - Curso 3 - Physics Simulation Engines
Grado en Ingeniería Informática y Tecnologías Virtuales - Curso 4 - Vehicle and Machine Simulation
Grado en Creación de Vídeojuegos y Animación Digital - Curso 4 - Simulación de Vehículos y Máquinas (english)
Grado en Creación de Vídeojuegos y Animación Digital - Curso 2 - Motores de Videojuegos y Simulación
ISBN: 9781449361051
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